fredag 16 mars 2012

Idiotläkare nr. 37?

Träffade en spännande dansk läkare igår, som en check-up efter mina hemoglobin-koller. Den här läkaren kunde ju såklart inte bara hålla sig till det, utan frågade mig om jag annars var frisk. När jag sa att jag har fibromyalgi sa han -"Nääej, det har du nog inte." -"Joho du" sa jag, men då lyssnade han ju inte mera, utan gick på om att man inte kan ha det om man är så ung. "Det finns ju hur många unga fibromyalgiker som helst" försöker jag, och han säger "Nej, absolut inte. Inte i Sverige och inte i Danmark. De har blivit feldiagnostiserade hela bunten."

Jaha, vad säger man då, då?

3 kommentarer:

  1. jo nå men just så måst de ju vara!

    SvaraRadera
  2. absolut, då e de bara o tro på honom!

    SvaraRadera
  3. läkare är öv!ergudar och vet allt

    SvaraRadera