söndag 15 januari 2012

Den finska patrioten

Jag skrev ett inlägg om biblioteket här i Halmstad nångång då i början, men inte förrän nu har jag verkligen varit inne i den! Och jag var helt amazed, det är på alla sätt den vackraste och coolaste bibba jag någonsin sett.
Så här fin bibba har vi!

Och kan ni förstå, de hade tre hela hyllor med bara finska böcker!
(JO, jag blev så excited så jag var tvungen att ta bildbevis.) Det finns ju typ inga finnar i Halmstad - vem läser dessa böcker? Och tre hela hyllor, inte en undangömd liten vrå någonstans? Helt otroligt!

Det står "Finsk skönlitteratur" på båda två. Helt sjukt.


2 kommentarer:

  1. Visst är det fint. Jag har varit där för ett antal år sedan också och tyckte mycket om det biblioteket. Fikade där också i caféterian.Vacker plats. Ann

    SvaraRadera
  2. joo, det är verkligen snyggt!

    SvaraRadera