måndag 2 januari 2012

Trögaste bloggarens jullov

Oj oj vad det har varit trögt med bloggandet på senaste tiden! Sista veckorna i Halmstad jobbade jag så otroligt mycket att jag inte hann, och nu har jag varit för ledig för att hinna (jo, det kan man vara).
Jag har verkligen satsat på att ta igen mig, både fysiskt och psykiskt, och hinna göra massvis med roliga grejer. Och det har jag, men mycket annat också!

Jag har:
  •  rest i sju timmar för att äntligen få se min familj (varav endast två timmar var i flygplan)
  • äntligen fått se min familj! 
  • firat julafton med systrar och mamma + hennes pojkvän
  • ätit den traditionella julpizzan (vi hatar julmat)
  • byggt ett pepparkakståg
  • fått massa fina saker, och massa mindre fina saker
  • varit på gigantisk juldagsfest och träffat massor random bekanta
  • träffat världens härligaste småbröder
  • tagit ett riktigt underligt syskonfoto
  • fått pojkvännen till Helsingfors 
  • shoppat med systrar och pojkvän (inte vi fattiglappar förstås, bara systrarna)
  • haft en mysig släktträff
  • sett "The girl with the dragon tattoo"på bio
  • umgåtts mer med småpojkarna
  • på två timmars notice packat o rest med pojkvännen till Åland
  • umgåtts massor med hans fina mamma
  • firat början av nyårskvällen med hans vänner
  • åkt hem med honom efter att han fått magsjuka/matförgiftning
  • stått ute i skogen med hans mamma och tittat på raketer sedan han lagt sig
  • själv fått magsjuka/matförgiftning
  • gullat med en katt för första gången
  • ätit massor god mat och gått upp i vikt
Och det var ungefär vad jag har varit med om hittills!

Vår traditionella julpizza.

Vårt pepiståg.




Några fjantiga syskon.

2 kommentarer:

  1. nåjaa, äntligen dags fö ett inlägg, o ett längre sånt dessutom! :D så kiva o ha dej hemma en sväng! p&k <3

    SvaraRadera
  2. haha ganska sjukt, vi to typ samma bilder också hah:D men joo, relaxing kanske man inte kan kalla ditt jullov, ganska fullspäckat med program hah:D

    SvaraRadera