lördag 21 januari 2012

Skräckfåglar i Halmstad

Någon av er kanske minns att jag skrev ett inlägg om de svarta fåglarna här i Halmstad. Mina kollegor har också funderat över dem, och deras riktigt konstiga/skrämmande beteende. Jag har länge försökt ta en bild, men inte lyckats, så nu fick det bli en filmsnutt för att visa er!


De här fåglarna är precis överallt, i träd, på hustaken, på tornet i bakgrunden - överallt. De snurrar och kraxar och härjar och skrämmer skiten ur mig.

(De som har varit i Mariehamn kanske känner igen ljudet, jag har för mig att de heter korpar, kan det stämma?)

2 kommentarer:

  1. coool! lite skrämmande. i mariehamn finns d kajor, kanske dedär också e just dom?

    SvaraRadera
  2. så heter dom!! de e de ju joo :) men visst e de ganska snyggt ändå? dom flyger i ganska konstiga formationer, o svänger fram o tibaka sådär.

    SvaraRadera