lördag 3 december 2011

Den fattigas lyx

Jag har varit fattig så länge nu, och är skyldig både Lotta o Marcus lite pengar (läs: massvis) så jag unnar mig aldrig någonting. För sötsaker och god mat räknas inte. Men herregud, vet inte när jag senast har shoppat = tillåtit mig själv att shoppa! Nåja, back to the point. Igår kom en oväntad skatteåterbäring, bonuspengar om man så vill, och jag fick Marcus tillåtelse att lite unna mig själv någonting. Och oj vad jag har väntat på den här dagen. Nu tror ni att jag went crazy, men inte alls. Jag köpte en mycket mycket mycket efterlängtad bok! Bibba är inte riktigt något alternativ eftersom jag läser så trögt nuförtiden och har minnet av en fiskpinne.

Så nu är den här min!! Lycka!
Dessutom råkade jag på världens coolaste butik! Det är en sådan där billig kitsch-butik, med stor betoning på billig. Så jag köpte en fotoram/klocka, fyra askar läkerol, hårspännen, en grönsakskniv, två paket med 10 tuscher - för 90 kronor. FATTA! (sorry, som sagt... fattig) Butiken heter TGR och har precis öppnat, fick jag som förklaring till de hysteriska folkmassorna.

Nu ska jag mysa med min flitiga studerande, se på film och laga hemlagad pizza. Ute stormar det och regnar så det ska bli skönt att stanna inne!

4 kommentarer:

  1. Jag tyckte också att butiken lät som TIGER som vi har här och tydligen är det samma butik! Heidi berätta att den är dansk. Vi älskar den här!!

    Jag blev också ganska urlycklig av skatteåterbäringen men alla pengar gick direkt till Sebu. Brööööl. Fattigdom.

    SvaraRadera
  2. joo men de e samma! en dansk kedja, öppa här fö tre veckor sen. stod TGR på dörren o kassen, men hemsidan e ju TIGER. weird. den e ljuvlig :) o så billig!
    ja e skyldi M o L såna mängder :( bäh.

    SvaraRadera
  3. den boken var du värd! puss.

    SvaraRadera