söndag 4 december 2011

Matbloggaren?

 Idag har jag storhandlat trots haglet och den hysteriska stormen, och sedan har vi haft en riktigt fin söndag! Jag har lagat filodegsknyten med kyckling, rucola, soltorkade tomater och fetaost. Filodegen var ganska svår att handskas, med eftersom den stelnade och sprack, och de första knytena blev sjukt fula, men smaken var god! Med det som blev över av degen experimenterade jag lite. Så det blev några knyten med banan i som jag åt med sirap. Mjam!
Sedan lagade vi ischoklad, julgodis ska man ju ha!

Lite bilder, men som sagt - jag är medveten om hur knytena ser ut!

Hahaha! Nu är de två enda snygga redan uppätna.
Bananknyten med sirap. Godare än det ser ut/låter!
Ischoklad och julkänsla!

5 kommentarer:

  1. ischokladen ser iaf goda ut! bra med köks-experminet nog!

    SvaraRadera
  2. ja ha länge kela göra någo me filodeg, men ha allti ba glömt bort de.. :D nu påmindes ja igen, kanske ja får de gjort om ett halvår :P

    SvaraRadera
  3. Tanja, du har ju blivit riktigt kockig :)

    SvaraRadera
  4. Niksu, som sagt, inge extra.
    Pappa, tack! ja e stolt :)

    SvaraRadera