söndag 11 december 2011

Veckoslut och filmtips!

Åh att man kan vara lycklig över att vara ledig. Jobbveckan var tung (läs Saldo för dagen så förstår ni). Fredagen gick i ett blurr, med idolfinal som höjdpunkt, men sen var det äntligen lördag.
Jag började dagen med att åka till centrum och handla lite julklappar och känna på lite julstämning! Tyvärr var ju alla mina barn där, så man blir ju passligt anonym. Börjar märka att det här nog är en mindre stad än jag är van vid (Mariehamn räknas inte).
Sedan ställde jag mig, min nya vana trogen, i köket -och där blev jag sedan ett par timmar. Jag lagade en helt hopplöst god smörkola! För första gången. Alltså kan-inte-sluta-äta-god. Till middag blev det laxsås med spenat och ekologiska ärter (jo, det är skillnad) med tagliatelle. Så gott! Jag börjar kunna vara stolt över mig själv, känns det som.

Sedan såg vi film. Och nu - nu ska ni få höra. Vi såg Warrior och det är utan tvekan det bästa jag sett på länge. Det är en ganska våldsam film om mixed martial arts, men med en vacker familjehistoria bakom. Eller vacker är nog fel ord, kanske snarare sorglig. I slutet grät jag som jag inte har gråtit sen jag såg Titanic för tio år sen! Och när filmen tog slut satt jag kvar och grät så ögonen värkte. Och filmen fastnade. Inte en sådan man glömmer direkt alltså.
Nu säger jag bara - SE DEN!


2 kommentarer:

  1. tack fö filmtipse, ska försöker få tid att se den!

    SvaraRadera
  2. gör så! dne e sen 2h 20min, helt crazy. men så värd de! :)

    SvaraRadera