onsdag 14 december 2011

Update från ruskiga Halmstad

Det här med bloggandet. Nu är det så att jag jobbar hemskt långa dagar (för att vara jag) och har mer fibrovärk än jag haft på länge. Jag skyller på vårt väder; regn o rusk varje dag! Så när jag kommer hem från jobbet och har lagat mat till två så är det soffan och serier som gäller. Det finns liksom inte hjärnkapacitet för blogg då. Ni får ursäkta! Men snart är jag hemma.
Marcus jobbar ännu längre dagar än jag, nu är det slutspurt för uppsatsen vilket innebär 8-10h skrivande varje dag. Så vi är båda ungefär lika utmattade på kvällen.
Jag tycker verkligen om mitt jobb, men suck och stön vad tungt det är. Så många barn, så mycket problem. Men som jag sa till pappa häromdagen, så känns det verkligen som att man gör en skillnad för de här barnen. Det är så många som verkligen behöver oss, så därför känns det bra att få komma tillbaka efter julen sen.
Språket börjar funka ganska bra, det enda som fortfarande är svårt för barnen och mina siffror! De säger [schuugeschu] medan jag säger [tschjuguschju], ja men ni vet. Det är ganska annorlunda. Och när jag berättar att någon är sjuk så kan det komma en hel del fniss och härmanden.
Imorgon är det Lucia på ena eftiset, så det blir en lång dag, men sen är jag ledig på fredag! Då ska det bli lite mer julklappsshopping och massor vila. Hoppeligen lugnar min kropp sig sen!

2 kommentarer:

  1. du e dukti som jobbar på! o helt säkert gör du en difference hos domdä ungana! pusi

    SvaraRadera
  2. ja hoppas så! tack älskling :)

    SvaraRadera