lördag 3 december 2011

Ett mindre glatt inlägg

Byråkrati. Jag spyr.

Okej, inget långt inlägg nu så det blir såhär istället:

  • behöver ett svenskt bankkonto för min lön
  • kollar öppettider på nätet
  • jobbar varje dag när de har öppet, katastrof
  • ringer för att dubbelkolla vad jag behöver ha med mig
  • har en ledig förmiddag, går till banken, för att se att de har stängt. Utan att tycka att det är info som skulle kunna finnas på hemsidan.
  • tar mig (det här är alltså allt före jobbet =stress) till den andra banken, skäller ut dem för brist på info, får en bitchig kassörska som säger att det faktiskt har funnits en annons i tidningen (vem fan läser den?)
  • ska öppna konto, då hon (fortfarande bitchig) påpekar att jag behöver det ena och det andra pappret med mig. Säger argt att jag kollat med banken i telefon tidigare och inte fått någon info. Hon bitchar lite till, jag stormar ut.
  • Hon meddelar att jag kan gå till en annan bank.
  • Jag gör det nästa dag, bara för att höra att jag måste gå tillbaka till den första.
  • Summa summarum: jag är utan konto och jag hatar byråkrati.

4 kommentarer:

  1. låter ju skojit! ungefär som när lotta va i london, de ska tdyligen int va lätt att bo utomlands! :s

    SvaraRadera
  2. ja vet, ja ringde direkt ti henne o hon kände igen sig en del :D

    SvaraRadera
  3. en del? esakt samma scenario ju!:D hohho me byråkrati, tydligen e int världen helt gränslös ännu. elle ens norden.

    SvaraRadera
  4. haha, menar du :D joo, en HEL del sku ja skriva :p

    SvaraRadera