torsdag 10 maj 2012

Baby Foot-uppdatering (varning: småäckligt)

Jag skrev för en tid sedan ett inlägg om Baby Foot, en japansk mirakelkur som skulle göra fötterna mjuka som babyfötter. Har ju alldeles glömt att uppdatera med resultat!

Nu är det ju en tid sedan jag gjorde behandlingen. Men inom några dagar började faktiskt död hud lossna i kanterna av fötterna. Jag tycker fötter är lite äckliga, så jag var inte så förtjust i att dra loss det, men kan tänka mig att andra skulle ha njutit av det. Så höll det på i många dagar, varje gång jag drog av mig mina svarta strumpor (enda färgen jag äger) så föll det ut ett lass hudflagor. Jag vande ju mig, och drog av dem ovanför badkaret. Småsnuskigt på alla sätt. Jag skrubbade i duschen, och tyckte det mest lossnade från sidorna, ganska högt upp längs sidorna liksom. Vilket ju känns ologiskt. Nåja, i varje fall så lossnade en hel del skit, och ganska mycket gick att skrubba bort, men nog är mina fötter fortfarande hårda! Sedan var de ju riktigt hårda från början, så jag ser nog en stor förbättring, och tänker absolut testa en gång till före sommaren (man ska hålla några månaders paus). Ja kan tänka mig att det skulle funka bättre på "normala" fötter där huden bara är lite hård liksom, men jag hade nog väntat mig en större skillnad om jag ska vara ärlig. Med tanke på hur alla prisar produkten på nätet så! Men som sagt - det kanske bara är mina skitfötter det inte funkar lika bra på.

Inget sådant här alltså! Snusk!
(Jag vet att den växlar, fattar inte varför...)

2 kommentarer:

  1. uj sån bild! o dendä handen ser helt gross ut!:D

    SvaraRadera