söndag 13 maj 2012

Vilket veckoslut


Suck, det är länge sen jag har haft ett veckoslut med så mycket program! På fredagen var jag första dagen tillbaka på jobb, så skönt med lite människor omkring en efter isolationen.
Efter jobbet lagade jag middag, sen åkte vi med Marcus på en natt-fotbollsturnering som han skulle vara med på. Det var Högskolan som ordnade, och det var hur roligt som helst! Jag hade aldrig sett honom spela fotboll så det var väldigt spännande. Marcus hade inte ens träffat alla i sitt lag, men de klarade sig ändå till semifinal! Matcherna var 10 minuter långa och det var väl kanske 16 lag med. Jag kollade deras första match och några andras, men det var så länge mellan matcherna, så jag orkade inte stanna så länge. Marcus däremot kom hem direkt efter semifinalen - klockan halv tre på natten.
Lördag gick åt som vanligt - storhandling. Bytte även promenadskorna och testade några andra, men nej.
Vi var bjudna på middag igår kväll, så jag och Marcus bakade en chokladfudgetårta (godaste som finns!) att ta med. Där blev vi bjudna på baconlindad grisytterfile och potatisgratäng, och riktigt gott sällskap! (Bland annat lyssnade vi på Mora träsk, nostalgi... Haha.)

Idag har jag slöat lite smått, och börjat förbereda mig för den sista veckan på jobbet! Har gjort kort till båda grupperna och kex till kollegorna. Det kommer att kännas konstigt att sluta! Jag har investerat så mycket i det jobbet, i sex månader - och så är det bara slut.
Och vad jag kommer att sakna ungarna, kollegorna - och Sverige. Mer om det en annan dag!

6 kommentarer:

  1. skoj me mycke som händer ju! :) viken da va de som du slutar, denhär fredan som kommer?

    SvaraRadera
  2. haha, du e vimssig lotta :D de va nog skoj jo!
    o Niki, de e nu på fredag, men alla e ju lediga på torsdag.

    SvaraRadera
  3. okej, kivakiva. jeps så onödit me en ledig dag o sen jobb på freda :D ja ha nu 2 veckor kvar,fö ja bad ju ledigt hela sista veckan pga inträdesförhör o dimissionsgrejs.. :)

    SvaraRadera