onsdag 2 maj 2012

Lite mer reklam!

Det där med diskning är ju alltid ett tema här hemma hos oss. Nu hittade jag en grej i butiken, som konstigt nog underlättar mycket mer än man skulle tro. Det är Ica:s egen variant på skumdiskborsten med diskmedel i skaftet (dishmatic). Jag märkte verkligen jättestor skillnad, och man sparar faktiskt tid också! Dessutom löddrar det mycket mer, vilket jag vet att åtminstone jag och syster uppskattar, haha! Marcus tycker det går åt mer diskmedel men det har jag svårt att tro, tycker det man häller dit håller hur länge som helst. Det är ju mest jag som diskar, han inbillar sig säkert bara! Enda som är sämre än en vanlig diskborste är att skumsvampen slits mycket fortare; blir missfärgad och skuren av knivar. Men annars absolut prisvärt! Tror vi ska satsa på en lite dyrare nästa gång, med utbytbara svampar, och se om inte de håller bättre.

Nåja, där fick ni ett pointless vardagstips!

5 kommentarer:

  1. oo va nostalgiskt, såndän hade ju farmor förr på järsö :) kommer ihåg att de va mycke mer spännande att diska där me den, än annars.. :D

    SvaraRadera
  2. Dom där e jättepopulära här! Jag tycker dom e så bäst men Sebu e int lika imponerad haha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha! ja kan ju säga som så, att Marcus knappast e lika fascinerad av de som jag... :)

      Radera
  3. Ja, de där är verkligen bra. Vi har använt diskborsten i ca 2 år (men bytt svamp många gånger) Bäst! Enda nackdelen är att svamparna lossnar så snabbt från "plattan"./Elin

    SvaraRadera