torsdag 10 maj 2012

Mina nya promenadskor

Sedan jag flyttade hit har jag varit ganska mycket hurtigare än förut, och det enda som inte riktigt hunnit med är garderoben. Jag tar promenader då och då, men då är jag alltid klädd i mina normala kläder, vilket ju känns lite smådumt (tänk färggrann topp och typ cardigan/söt liten klänning).
Sedan har jag märkt (the hard way) att det där med att promenera över en timme i converse-skor är en mindre bra idé. Tar inte fötterna stryk så tar smalbenen. Så jag tyckte det var dags att se till att jag hade åtminstone ett par vettiga skor.
Såhär ser mina nyinköpta foträddare ut!
Som jag har berättat tidigare finns det otroliga outlet-butiker här i Halmstad, och vad glad jag var för det nu! Att sätta 700 kr på ett par skor har liksom aldrig varit min grej.

Så nu hittade jag världens bästa skor för 350 kr, på halva originalpriset. Skorna är bekväma, har "stötdämpare" både fram och bak, är delvis vattentåliga, har nät på sidorna för ventilation, och är av ett bra märke. Inte de snyggaste men det är inte viktigast. Promenadskor. Som ska tas i användning riktigt rejält har jag bestämt.

(Första gången jag gick med dem hade jag förberett mig för en lång marsch, men glömde såklart astmamedicinen. Så den promenaden var mindre trevlig och fick sitt slut ganska fort.)

Köpenhamn ska bli det riktiga eldtestet. Nu tänker ni kanske - vad töntigt att ha sådana skor i en storstad. Men där har ni fel, tycker jag. Det är just under weekend-resor som denna som man går mest, står längst, och vilar minst. Och hårda kullerstensgator och sånt. Autch! Så jag tänker vara smart, och klä mig rätt så att de inte märks alltför mycket bara!


4 kommentarer:

  1. kan nog va fiffigt, men sätt mörka byxor/strumppisar så dom int skriker att titta på dom! haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo ja vet, eller sen byxor som lite täcker :D men int tycker du väl dom e fula?

      Radera
  2. nog e dom lite...men det finns säkert värre:D o dom e iaf svarta..

    SvaraRadera
  3. va fräck du e... dom va dom absolut snyggaste ja hitta ti de prise o me den kvaliten!

    SvaraRadera