söndag 19 februari 2012

Datenight

... inte filmen, den suger.
Snuskelisnusk!

Som Alla hjärtans dag-present skulle min kära bjuda mig på bio och tillhörande godis! Vilken lyx efter tre dagar i soffan med yrsel. Först var det lite osäkert om vi skulle komma iväg, eftersom jag var hemskt yr, men sen släppte det som tur!
Vi började med att gå och äta på Harry's, som är riktigt kända för sina chickenwings. Vi har varit där en gång förut, och då åt jag för första gången kycklingvingar! Helt sjukt. Så här såg det ut då:

Den här gången åt jag grisnoisette (!) med pommes och aioli och djävulssås. Alltså jag kan bara säga - det här stället kan sina såser! Så gott så det finns inte.
Marcus åt kycklingvingar och var nöjd som bara den. 

Min snyggis!
Sedan var det godis och bio som gällde! Vi hade valt att se "Safe house" med Denzel Washington och Ryan Reynolds. Den var riktigt bra, men inte helt så bra som jag hade förväntat mig. Marcus tyckte den var super, men jag hade en hel del att anmärka på gällande slutet på filmen... Men över lag så var den helt klart sevärd! Sen är ju det coola det att de inte verkar ha riktigt samma decibel-gränser här som jag är van vid. Så skotten och biljakterna - OJOJ vilket ljud! Men det gjorde helhetsupplevelsen ganska mycket mer intensiv, så jag klagar inte.
En riktigt fin kväll hade vi! Jätte roligt att få lyxa till det och göra något riktigt roligt fastän plånboken vanligen hålls ganska tätt sluten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar