fredag 10 februari 2012

Ett spirande matintresse

Jag har försökt variera vår mat lite mer på senaste tiden, min entydiga favorit är ju pasta, vilket kanske blir lite trist/ohälsosamt i längden. Redan för länge sedan har vi bytt ut all vit pasta mot fullkornspasta, och i förra veckan köpte jag fullkorns-dinkelpasta för första gången, vilket visade sig vara hur gott som helst!
Sedan har det blivit en riktigt mustig köttfärssoppa nu i veckan, som var supergod med rågbröd. Förra veckan lagade jag köttfärsomelett i ugn som mest var för Marcus skull. Människan tränar ju så mycket så jag tänkte att proteinrikt är vad det ska vara! Det var annorlunda, men faktiskt jättegott och lyckat.
Nu letar jag efter andra bra recept. Sedan skulle jag gärna hitta andra proteiner, det känns som att vi bara äter malet kött, ägg, kyckling och lax.

Jag skrev en önskelista för mig själv före jag fick min förra lön. De översta grejerna är: böcker, äggklocka, stektermometer, potatispress. Det säger kanske en hel del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar