söndag 12 februari 2012

Sleep Right dental guard

Jag har sedan ett par år tillbaka pressat tänder ganska rejält när jag sover. Det började helt plötsligt en dag (läs: natt) och inge verkade riktigt veta varför. Jag hade ju en period när jag svimmade och var yr hela tiden för att hjärnan inte fick syre, vilket tog läkarna otroliga fem månader att diagnostisera. Nu har jag sådär helt i misstag hittat en artikel på nätet och att bruxism/tandpressning är ett vanligt symptom vid fibromyalgi. Känns fint att man kan diagnostisera sig själv bättre än läkarna. Nåja, nog med det. Jag har haft en bettskena nu ett par år, och den börjar bli ganska nerbiten. De kostar ju helt förfärliga mängder och är inte precis sköna, så när jag läste om ett nytt alternativ blev jag lycklig. Det är en helt annan sorts bettskena, som heter Sleep Right Dental Guard. Nu vet jag ju såklart inte om det kommer att funka, men jag har hopp! Den ser helt annorlunda ut än klassiska bettskenor, och jag hoppas den ska vara bekvämare också (och helst mindre osexig). Jag har letat i butiken, men den är för ny för att finnas någonstans annanstans än på nätet på deras hemsida www.beconfident.se. Nu har jag beställt en och väntar ivrigt!

Ska bli spännande att se hur det funkar!

2 kommentarer: