söndag 29 april 2012

Avengers!

En otippad ögongodis-vinnare.
Ikväll var det datenight och Avengers som gällde. Den var riktigt bra, kanske inte helt lika bra som jag väntat mig men jag är ändå mer än nöjd. De har kanske tagit i lite väl mycket på Imdb med betyget, men smaken är som baken. Storyn - finns inte. Nää, men det är ju en superhjältefilm, då krävs inte så djupa intriger. Huvudpointen är i varje fall att Asgård-guden Loki kommer ner till jorden och stjäl en kraftkälla som har hittats på havets botten.
(Joo, jag vet. Men det blir bättre.)
Så alla superhjältarna från tidigare filmer- Hulken, Iron Man, Captain America och Thor får hjälpa specialtruppen S.H.I.E.L.D att stoppa Loki från att använda kraften till att invadera jorden med aliens. Aliengrejen tog det lite för långt för min del, men under hela filmen (2.20 h) sitter man som fastnålad. Hur spännande som helst! Och Scarlett Johansson gör en mycket tuff roll som kvinnlig spion. Kolla upp resten av rollistan, där fanns en hel del ögongodis kan jag säga...

Men kort sagt- gillar man superhjältefilmer är det här absolut sevärt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar