lördag 21 april 2012

Hej lördag!

Idag har jag och Marcus varit på outlet-shopping i Halmstad. Här finns en superfin och stor Scorett-outlet, och en lika fin och stor Stadium-outlet. Det blev två par skor och två träningsskjortor - för honom. Jag vet inte hur man shoppar mer! Så går det när man har varit fattig så här länge. Men storhandla mat gjorde jag, och det råkar jag ju tycka ganska mycket om, minst sagt...
Nu är det tre timmar senare och vi är en cheesecake och en middag rikare. Men suck - vad tungt det är att stå i köket!
Idag lagade jag en kycklinggryta med gnocchi som blev riktigt god, här hittar ni receptet. Ajvar relish var nytt för oss båda, det är alltså en paprikabaserad röra med aubergine och fefferoni och kryddor och sånt. Jag pimpade till grytan lite med förkokt morot (spännande!) och slutresultatet var vi båda nöjda med. Krämigt och smakrikt var det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar