söndag 15 april 2012

Söndagsmiddag

Oj, idag är det en här som är proppmätt! Jag brukar ju försöka fixa någonting lite finare en av veckoslutsdagarna, och experimentera med nytt och så. Idag lagade jag chilimarinerade kycklingspett i ugnen med rostad rosmarinpotatis, en varm röra på champinjoner och rödlök, med en creme fraiche-sås med rostad vitlök. Det är första gången jag har gjort alltihopa, men jag måste säga att jag faktiskt blev riktigt nöjd. Kycklingen fick fin färg och blev mör, potatisen blev krispig utanpå, och svampen var till och med ätbar för en svamphatare! Såsen smakade vitlök, men mild sådan, eftersom den var rostad. Riktigt gott blev det! Tyvärr är det ju så här att min fina man inte helt har tålamodet att sitta länge vid matbordet, fastän jag har stått hur länge som helst vid spisen. Så det blir ju lite dåligt med matfotografier! Det är antingen det eller att sitta ensam och äta medan han väntar på att jag ska bli färdig. Så ni får bara föreställa er hur fint det var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar