tisdag 24 april 2012

Goda nyheter ibland

Oh, det är goda nyheternas vecka! Igår fick jag det skriftliga beskedet på att jag har fått en studieplats fr.o.m. nästa höst, och idag fick jag veta att jag kan räkna med sommarjobbet jag ville ha! På det har jag ingenting skriftligt ännu, så jag vågar inte jubla rakt ut, men det verkar bra! Det skulle alltså vara ca en månad på ett stödboende för barn som inte kan vara i familjerna hela tiden, t.ex. autistiska och utvecklingsstörda. Det ska vara som ett slags hemmiljö för dem på boendet också, så det kan nog bli ganska annorlunda än allt jag gjort förut. Samtidigt är det ju ganska precis det jag känner att jag vill fortsätta med, så jag är nöjd! Nu är det bara att hålla tummarna att ingenting plötsligt ändras.
Sedan är tanken att jobba på festivalen efteråt, och få hinna vara lite ledig däremellan. Sen ska man ju orka studera ett helt år igen så! Nu gäller det för oss att hitta en bostad och vinna på lotto, sen är allt fixat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar