torsdag 12 april 2012

Mindfulness

Jag har ju börjat gå på Mindfulness och idag var fjärde gången. Det känns ganska okej faktiskt, känns som någonting man borde klara själv, men man har ju aldrig tid. När man ligger på en yogamatta på ett kallt gympasalsgolv finns det liksom inget bättre att göra. Det sitter alltså en psykolog i mitten av rummet och talar lugnt och berättar vad man ska göra, ackompanjerad av lugn musik. Mycket handlar om andning och sånt. Hittills börjar det vid något skede kännas som att det funkar - och så slocknar jag. Varje gång. Och det är ju inte meningen. Idag satt jag uppallad med dynor mot en vägg, men surprise surprise så somnade jag ändå.
Psykologen sade att det är för att jag lider av "energidränage", fibron alltså. Alltid lär man sig något nytt!

2 kommentarer:

  1. Mycket intressant. Jag gick också en 6 veckor mindfullness kurs (tidigare i höst) och skrev korta rapporter om dem i min blogg. Kursen var mycket intressant och som du också skriver "ngt som man klarar själv".

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt ganska spännande tycker jag, hoppas att jag plötsligt börjar få det att funka utan att somna :)

    SvaraRadera