fredag 23 september 2011

Allergibarnet

Tydligen är jag mer allergisk än jag trodde. Marcus kom hem från skolan, vi pussades i tamburen, jag gick tillbaka till soffan, och tre minuter senare kände jag någonting konstigt i min mun. Läpparna började pirra  o sticka, o jag började genast fundera vad jag kunde ha ätit för tokigt. Ingenting, kom jag fram till, och frågade Marcus om han hade ätit nötter. För en timme sedan, svarade han medan jag sprang till badrummet och skurade och gnuggade mina läppar med kallt vatten. Sen bröt något slags blåsor ut på läpparna och de blev helt svullna. Efter att ha haft is på dem en halvtimme lugnade det sig, men SUCK! Jag hann bli riktigt skrämd. O allt från nån annans läppar efter en timme? Adrenalin i väskan kanske skulle vara en idé fr.o.m. nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar