fredag 30 september 2011

Älskade Fpa (?!)

Tydligen så lever jag i någotslags ingenmansland; jag hör inte till Finlands system men kan inte heller höra till Sveriges eftersom jag ska stanna här mindre än ett år.
Jag kan ansöka om arbetslöshetsstöd här, men då måste jag ta emot precis vad som erbjuds - även i andra delar av landet. Så om det finns ett arbete med logi i norra Sverige så måste jag ta det om jag vill ha stöd. Är ganska övertygad om att jag egentligen inte kan ansöka om stöd heller, eftersom jag inte verkar vara skriven någonstans alls ännu. Vad händer med mitt liv?

2 kommentarer:

  1. snart kommer myndigheterna att dra en jason bourne on you o så finns du int skriven/i någo arkiv nånstans! de tror jag.

    hihi, puss.

    SvaraRadera
  2. de e absolut de mest troliga joo! :D

    SvaraRadera