lördag 17 september 2011

Datenight

Gårdagens date var superlyckad, först var vi till en fin liten restaurang i centrum - som råkade ha erbjudanden på en del mat, vilket passade vår ekonomi bra. Maten var supergod och ställer hur mysigt som helst. Till en början var vi ensamma där, med typ fyra personer som personal, vilket kändes lite skumt, men när vi började vara klara så droppade det in fler och fler sällskap hela tiden. Marcus åt en oxfiléplanka, som såg ganska fancy ut, eftersom den hade spritsad potatismos längs hela kanten! Jag åt en hamburgertallrik; först var det svårt att få ett ordentligt svar på att den verkligen var fri från laktos, men sen ordnade det sig. När vi nästan var klara kom servitören dock och kollade med mig att jag inte hade fått några allergiska reaktioner, vilket inte kändes så där hemskt reassuring! Men det var inga problem, så det blev nog goda betyg ändå!

Efter det gick vi för att se "Rise of the planet of the apes" - och huhu. Filmen var superbra, men sällan har jag blivit så illa berörd av en film. Hemskt mycket om djurplågeri och ofattbara djurtester, och jag som inte ens är en djurvän! Jag var helt förstörd i de värsta scenerna av filmen, och hade ilskna tårar färdiga i ögonen. Men som helhet var nog filmen jättebra, och en rörande historia är det ju. Lite konstiga detaljer, men så är det väl alltid. Helt klart sevärd dock!

2 kommentarer:

  1. låter ju som en bra date :) haha när lotta o ja va i stockholm på sommarn va vi på restaurang o hon åt plankstek me potatismos spritsat runt o ja åt hamburgare :P

    SvaraRadera
  2. haha, e de så :D de va nog jättebra joo!

    SvaraRadera