torsdag 15 september 2011

Arbetsintervju fortsättning

Fick inte jobbet, de meddelade redan idag. Men det är ingen fara, kändes nog inte riktigt rätt. Och antagligen kunde de ju välja och vraka så!
Men har sökt allt möjligt annat idag, så snart lossnar det nog någonting.

Annat då? Jag o Marcus ser mest på serier, sightsee:ar centrum gång på gång, lagar mat till varandra, och... ser på tv. O umgås! Det måste man ju få göra efter ett år på distans; bara njuta av att göra ingenting tillsammans.
Men idag kändes det faktiskt ganska vuxet, Marcus satt och sorterade och rengjorde sin fiskelåda, och jag - hör och häpna - satt och sorterade och parade ihop strumpor. Visade sig att vi är ungefär lika bra på att använda rätt med rätt, för det blev en massa opar.
Eftersom jag inte har bott tillsammans med någon på det här viset tidigare (sorry Lotta, du räknas ej) så märker jag att det är ganska mycket som blir annorlunda. Som att alltid vara på samma ställe. Här finns ju ett skilt kök, men långt bort kommer man inte. Fasar för mina grymma pms-perioder, men tänker int skrämma honom ännu. Den dagen, den sorgen! Nä, haha, så farlig är jag kanske inte. Och hittills har det gått jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar