söndag 11 september 2011

Vänliga varor

Min största skräck när vi flyttade hit var att det inte skulle finnas någonting som jag kan äta. Döm om min förvåning när jag kom till den stora matbutiken bredvid oss första dagen, och hittade hyllan med !Vänliga varor", som det kallas på Ica. Där stod jag, framför en gigantisk hylla med alla allergiprodukter samlade, och kände hur jag höll på att börja gråta av lättnad.

JAG KAN ÄTA ALLT PÅ DEN HÄR HYLLAN!!

Det som också är så otroligt är att de inte sätter mjölk i bröd och bakverk här. Jag har alltid tyckt att det är så himla onödigt att stoppa vasslepulver i semlor - o här förstår de det! Jag kan äta stora, gigantiska chokomuffins! Helt sjukt! Och nästan alla bröd och semlor och bullar och... Jag är i sjunde himlen.

Igår hittade jag hyllan med laktosfri glass. Jag hade antagit att det inte fanns laktosfri glass, och eftersom det inte finns som strutar eller pinnar (utom nån enstaka), så antog jag att det inte fanns som literglass heller. Men det fanns det, och alla möjliga t.o.m.! Jag kom hem med citrongräddglass och blåbärssorbet och en Marcus som undrade om det skulle bli så varje gång vi gick till butiken.

4 kommentarer:

  1. haha du blir bortskämd me dedär nu, så de blir jobbit o komma tibaka ti finland sen! :P

    SvaraRadera
  2. haha, alltså int e de ju i princip mer än hemma, de e ba så annorlunda grejer :) de finns t.ex. pucko kakaodricka också som laktosfri :D

    SvaraRadera
  3. youre gonna get fat. hahaha. puss.

    SvaraRadera