torsdag 8 september 2011

Språktrubbel

Okej, lite mera!
Ingen här förstår vad jag säger. Jag menar allvar. Och jag förstår int dom. Dom gurglar! De låter som om dom har munnen full med sörja! I förrgår när vi åkte taxi berömde chauffören Marcus för att han tala så bra svenska, han verka överhuvudtaget int förstå att det jag talade faktiskt var samma språk det också. Jess, bra början. I butiken när jag frågar nånting så krävs de tre fyra upprepningar - man känner sig fiffig! Men det löser sig väl med tiden.

Jag har köpt en cykel. Fick int med den från Åland eftersom den int rymdes, o alla, jag menar ALLA, cyklar här. Men istället för att, som Marcus, köpa en begagnad cykel för dyra pengar, som högst antagligen e stulen, så köpte jag en ny i biltema! Den e superfin, men den va omonterad, så Marcus fick jobba lite. Sen fanns det int kvinnomodell lika billigt (typ 130e) så det blev herrmodell, vilket annars e helt okej -MEN, varje gång jag ska stiga av så hakar min fot upp sig på ramen o jag håller på att falla av.

Men nu kan ja cykla iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar