måndag 12 september 2011

Mycket att vänja sig vid!

Utom då det som jag tidigare berättade, att de här i Sverige är superduktiga på att lämna bort onödig laktos, så finns det vissa grejer som är lite... konstiga. Ta till att börja med det här med att inte ha ett torkskåp i köket. Varje butik här är fullt med lösa torkhyllor, som man kan flytta och ha varsomhelst. Men alla vet att de finns för att de inte har dem inbyggda. Men varför förstår de då inte att börja bygga in dem? Vår lägenhet är också utan, och det är så otroligt irriterande när man är van vid dem. En konstig sak att sakna!

Den andra grejen (hittills!) är lampknapparna. Nu har jag ju inte, tvärtemot vad Lotta verkar tro, hunnit vara inne i så många svenska lägenheter. O det är nog inte okej att be svenskarna att få komma in i deras lägenheter för att jämföra. Men våra är så UNDERLIGA! Kolla på det här, jag menar - vad är det här?

4 kommentarer:

  1. "Nu har jag ju inte, tvärtemot vad Lotta verkar tro, hunnit vara inne i så många svenska lägenheter.", i dont get it? :D

    SvaraRadera
  2. o diskskåp är ju en finsk uppfinning, ju. Svenskar är sämra på oss i mer saker än ishockey, vet du.

    SvaraRadera
  3. haha, men diskskåp e en så grundläggande grej!
    ja trodde du sku förstå vad ja mena... alltså de att du trodde ja har massa kompisar här redan :D

    SvaraRadera
  4. okej, jag gissa lite att det var det du mena :D pusi

    SvaraRadera