lördag 1 oktober 2011

Halmstads-update

Igår fick jag för andra gången sedan jag kom hit träffa lite människor (räknar inte dom i butiken då)! Marcus klasskompisar hade en liten gathering, så vi var dit o visade upp oss. Det var jätteroligt att träffa lite normala,  jämnåriga typer. Och alla var glada och fulla, och drack hemgjort rödbetsvin, och jag var nykter och glad. En av flickorna talade skånska, och en helt annan sorts skånska än jag hade hört tidigare, och jag hade så roligt åt henne!

Marcus spenderade hela dagen igår fiskandes med sin buddy och idag har dom en FIFA-date, men jag har blivit ganska bra på att underhålla mig själv (hemligheten heter godis och tv).

Idag är här helt otroligt fint väder, man kan vara ute i tunn tröja bara och solen skiner!

4 kommentarer:

  1. nu e de min tur o tolka snuskit.."ja ha blivi bra på att underhålla mej själv" :P nää men låter skoj att du ha träffa lite mänskor..du borde ju kunna skånska efter att ha sett på mat tina me mej ;)

    SvaraRadera
  2. haha, nå int e de ju så :D
    men de här e liksom massor grötigare, geggigare skånska :P

    SvaraRadera
  3. rödbetsvin, guu låter nasty :D

    SvaraRadera
  4. o de lukta sååå skumt! :p marcus tvingades smaka.

    SvaraRadera