söndag 9 oktober 2011

Aktiv söndag igen!

Idag syns inga spår av den där Tanjan som ni känner, vete fan vart hon har försvunnit. Nu är här en otroligt glad och nöjd hemmafru med choklad och tomat längs kläderna (inget förkläde tyvärr). Jag o Marcus har varit och storhandlat, och efter det satte jag direkt igång med storbak! Nu står det två plåtar med havre-choko-russin kex och väntar på sin tur i ugnen. Och gissa vad där finns? En stor hemlagad pizza! Halva med mina fyllningar, och halva med Marcus (= allt som fanns i kylskåpet plus lite till). Hur duktiga är inte vi!
(Pizzabotten och såsen var halvfabrikat men kexen är gjorda från scratch! Nu är frågan om det heter kex eller kakor i det här hushållet)

Niki, minns du alla de där gångerna som jag har chillat med dig i köket, och bara tittat på? Det visar sig att jag har lärt mig mer än någon av oss kunde ha trott! Här är en proffsig kexbagare som tydligen vet precis hur man gör fina jämna kex, bara av att titta på sin syster och kockprogram.

Nu är det bara att vänta och se hur resultatet blir. Eh. Ropa inte hej förrän du är över bäcken?

2 kommentarer:

  1. haha bra att ja ha kunna va ti nån hjälp :) vet du va, igår när vi va hos theo fixa vi hemlagad pizza o chocolate chip cookies :D

    SvaraRadera