onsdag 26 oktober 2011

Hej från Bergen!

Nu ær det Bergen som gæller, inte något Halmstad hær inte! Ni kan høgst antagligen se det på mina æ:n och ø:n. Resan var super lång men gick ganska smidigt; buss till tåget, tåg till flyget, och flyg till Bergen dær en bilskjuts væntade på mig. Jag kom fram vid halv elva på kvællen och var dødstrøtt! Efter det føljde en skøn natt, men en ganska tidig morgon som børjade med barnsång - inte helt fel! Førsta sekunderna hade jag ingen aning var jag var, min førsta tanke var att Marcus hade flippat ut och sjøng før mig.
Den hær dagen har varit mycket upptagen, børjandes från klockan sju har vi varit igång i ett kør! Från ett stælle till ett annat, och plockat upp Fredrik från eftiset før att sedan æntligen få sitta ner och æta middag tillsammans. Pappan i huset åkte ut på turne igen idag, så vi ær två kvinnor och två små søta pojkar hær. Man æter sællan varm mat på dagen hær, något som nog kræver att jag vænjer mig snabbt annars kommer jag att hungra ihjæl føre jag ær tillbaka. Eller så får jag ta de egna sederna dit man kommer, och æta vad jag brukar, får se hur det blir!
Hur som helst, allt ær jættebra hær, jag har fått ett eget rum med muminlakan i sængen, och ska førsøka vænja mig vid att sova ensam nu i tio dagar till!

4 kommentarer:

  1. de låter ju jättebra! o koka dej lite gröt ti lunch, nog har dom ju säkert någo flarn i skåpe. hör av dej om d e någo, o blogga mycket! puss!

    SvaraRadera
  2. oj låter skojit! håller me lotta, ät som du brukar..om pojkarna blir avundsjuka på din mat kan du allti skylla på dina allergier ;) ha de bra o hälsa pojkarna o alla andra där! p&k

    SvaraRadera
  3. Låter bra, ta hand om dig och pojkarna, och -ät!

    SvaraRadera
  4. jag ska hælsa alla, och jag ska æta! ;)

    SvaraRadera