tisdag 18 oktober 2011

Lilla sjuklingen

Med min ljuvliga Fibromyalgi följer ett symptom som jag brukar kalla "fibro-feber", som är när mitt immunförsvar på något sätt försöker göra sig påmint. Vad som händer är då att min temperaturreglering gör precis vad den vill, och min temperatur kastar mellan de värsta extremerna. Så jag svettas, fryser, svettas, fryser. Skoj, är vad det är! Nåja, såna "anfall" har jag haft gott om sedan jag flyttade hit, vad det nu kan bero på, men idag bröt den riktiga febern ut. Har kämpat emot flunssan redan över en vecka, men nu gav kroppen visst upp. Så idag har jag spenderat hela dagen under täcket i soffan, och sett lika många serier som det ryms timmar på en dag.

På tal om sjukdom, när jag nu är inne på det deppiga området, så funderade jag och Lotta på varför jag har haft så mycket värre värk sedan jag flyttade hit, och helt plötsligt kom hon på en väldigt vettig teori. Ett symptom är att reagera på vädret, och vädret här är helt annorlunda än jag är van vid, så det är ju faktiskt inte så konstigt! Här är regnigt, fuktigt, blåsigt och ganska omväxlande väder framförallt. Och här har faktiskt haglat flera gånger sedan jag kom redan!

Dagens höjdpunkt var när Marcus på väg från sin springrunda gick via Hemmakväll och köpte chips åt mig!

4 kommentarer:

  1. nå men is int nu int va sjuk. hoppas din kropps snart vänjer sej me vädre där! krya på dej, puss!

    SvaraRadera
  2. oj låter faktist ganska så logiskt me vädre, krya på dej! <3 här snörvlar ja också igen..

    SvaraRadera
  3. joo, så e e de väl.. vem e fiffigast i familjen nu! :D usch me flunssa!

    SvaraRadera
  4. Eller så har ni dålig inomhusluft?

    SvaraRadera