måndag 7 november 2011

Arbetsintervju igen

Idag var jag på en arbetsintervju, ett jobb som jag sökte för en ganska lång tid sedan. Jag blev förvånad när de ringde före jag åkte till Norge, och bestört när datumet de föreslog inte passade eftersom jag skulle vara borta då. Jag sa att jag jättegärna kommer ett annat datum och hon lovade höra av sig, om det passade för rektorn någon annan gång. Sedan hörde jag ingenting, och gav upp hoppet. Men när jag var i Norge ringde rektorn och förslog att vi skulle träffas idag, måndag.
Jag kom dit, och skolan var superstor och modern. Den är ungefär 2 km från oss, med ett köpcentrum och ett industriområde emellan.
Rektorn var ung och jättetrevlig. Vi talade en stund, hon berättade om tjänsten och jag sa helt sonika att jag tycker det låter som en perfekt tjänst för mig. Då säger hon: -"Jag är beredd att ge dig tjänsten här och nu om du vill ha den."
GGAAAHH! JAG FICK ETT JOBB!
Och inte bara vilket jobb som helst, utan ett jobb som är helt perfekt, helt skräddarsytt, efter mig. Jag ska jobba på eftis fyra dagar i veckan 12.30-16; två dagar i en grupp och två i en annan, för att de ska kunna få lite avlastning och lite mer koll i gruppen och sådär.
Före det ska jag måndag-torsdag vara "skolvärd" en timme ute på lunchrasten; en helt ny befattning som rektorn har "kommit på". Tanken är att det ska finnas en vuxen ute på gården som ordnar aktiviteter för barnen och drar igång lekar. Mest är det för att undvika bråk, det finns så många barn nuförtiden som inte mera vet hur man leker (-skrämmande, men så är det!). Sedan kommer jag att ha två timmar planeringstid per vecka, men den får jag ta hemma om jag vill, härligt! Lättare att planera ensam i tysthet tycker jag. Blir ju att kolla upp en massa lekar. Det ska ju vara sånt som man kan hålla på med en timme ungefär, och som lockar så många som möjligt i olika ålder och av olika kön. Så det är liksom en 50% tjänst, med fredagen helt ledig.
Jag är urlycklig, jag svävar på moln, jag har en sådan adrenalinkick som inte vill ta slut! LYCKA!

Typ enda bilden jag hittade. Men stort är det! Bara 450 barn dock, men tycker själva skolan kändes gigantisk.

10 kommentarer:

  1. oooh grattisgrattisgrattis här ännu! <3

    SvaraRadera
  2. Ännu en fjärde gång - Grattis! <3

    SvaraRadera
  3. Härliga nyheter! Grattis grattis grattis! Jag visste att du sku hitta något superbra och det här låter ju perfekt!

    SvaraRadera
  4. tack! de känns faktiskt helt perfekt! :)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Helt super att höra att du fått jobb och som det låter så är det ju perfekt för dig :) Saknar dig dock!

    Tove

    SvaraRadera
  6. ja saknar dej också älskling! o tack! :) puss

    SvaraRadera