fredag 11 november 2011

Fredagskväll och ingen shopping

Andra bekantningsdagen på nya jobbet gick bra dne också, det var mycket att tänka på och massor nya ansikten. Tyckte jag hade lärt mig namnen på en del av barnen i det första eftiset, och nu var det då alltså minst lika många till. Varav några med specialbehov, fick jag snabbt veta. Men det har jag ju lite vana med redan så det ska nog gå. I den andra gruppen var det två starka, unga män, vilket känns ganska skönt ifall något av barnen blir fysiskt.
Idag har jag varit ledig, och satsat på mig själv! Jag sa att jag skulle belöna mig själv med någonting fint, nu när jag har fått ett jobb, och fick betalt för Norge-grejen - men någonting konstigt hände. Jag köpte lite grejer som jag behövde, några basic toppar och sådär, men ville hitta någonting fint till mig själv. Det lyckades inte! Jag har varit fattig så länge så jag har glömt hur man gör. Jag testade några grejer, men jag har blivit så otroligt kritisk, så jag ser ett pyttelitet fel och så duger de inte. Så jag kom hem utan att ha hittat något.
Men så handlade jag mat, korreturläste Marcus skoltext (vilket tog ett år ungefär), och lagade en god middag åt mig själv! Och så kändes allt bra igen. Nytt försök nästa vecka!
Nu blir det Postkodmiljonären och sedan Idol, som jag har missat i många veckor nu, så det ska bli spännande! Godkväll, mina vänner <3

3 kommentarer: