onsdag 16 november 2011

Första frosten

Idag har det varit riktigt förbajskat kallt! Frost längs hela marken som inte ens smalt bort fastän solen sken. Så det är vinter nu då? Ett barn på skolgården sa att hennes fröken hade sagt att året är indelat i tre månader per årstid, så det kan inte vara vinter före i december! Fiffig fröken. ("Fröken", morrr....)
Idag gick lekaktiviteten på gården inte alls lika bra som igår och i förrgår. Jag hade fått en massa beröm av lärare och rektor, men idag ville det sig inte. Alla barnen grälade, och ingen kunde lyssna på lekinstruktioner, plus att någon stal min boll! Jag hade fått låna en fin, röd boll till en lek, som jag lade ifrån mig när vi började leka en annan grej. Och efter en stund så var den puts väck. Sökte genom hela skolgården, men fick höra att bollar är "hård valuta" på den här skolan.
Idag har jag alltså varit i den andra fritidsgruppen, just när jag hade lärt mig namnen i den ena... Fröknarna är så söta och gulliga mot mig! Och barnen likaså! Känner mig riktigt välkommen. Oj, om man skulle bli rik på kramar, så skulle jag o Marcus ha det en hel del lättare. Imorgon blir det jobb igen men sedan är det veckoslut! Nästa vecka och tre veckor framåt kommer jag att jobba lite extra timmar, eftersom det är en som slutar och en som inte hinner börja.
Och snart är det jul! Jag har bokat resan hem, så den 22.12 på kvällen dyker jag upp i Helsingfors, och stannar lite mer än två veckor! Lyx, va?

2 kommentarer:

  1. int e d vinter ännu! snart nog, sen när de snöar. lite frost klarar man väl! o hoppas lekande gick bättre idag!

    SvaraRadera
  2. de gick de! men de ha alltså vari bara några plusgrader här o frost överallt, så nog känns de som vinter iaf!

    SvaraRadera