tisdag 1 november 2011

Bergen dag sex

Igår var absolut den finaste dagen hær sedan jag kom! Jag lyckades få barnet att somna om på morgonen, før førsta gången, och nær han sedan vaknade var han på srålande humør. Vi åt frukost, såg på film, lekte lite, åt lunch - och sedan bar det av till Akvariet i Bergen. Vi kom fram i precis det øgonblick nær pingvinerna skulle matas, och jag har inte varit lika fascinerad på længe! Jag tog massvis med bilder, men jag lyckas inte få in dem på datorn, så det blir bildbevis nær jag kommer hem hærifrån! Sedan såg vi sælar, ormar, ødlor, en typ 2 m lång krokodil (!), och massor massor fina fiskar. Jag hade barnet fastklistrat i famnen, før det var "skummelt" (=obehagligt) øverallt. Och jag måste sæga att jag sækert var dubbelt så rædd som han; det var skum belysning och først var det bara vi dær... Lotta som har sett mig i Sea Life vet hur jag blir.
Vi såg också nær ormarna fick mat, och en annan gæst, en ungefær 12-årig turist, fick stræcka in armen med en mus på en pinne till en gigantisk orm! Det var riktigt skræmmande, och jag ville inte ge barnet hysteriska trauman, så vi gick bort innan ormen høgg sin mat.
Sedan såg vi en 15 minuters 3D-film om en tecknad skøldpadda, och det var førsta gången som han såg 3D så det var lite spænnande. Brillorna var gigantiska på honom! Det var en scen dær en orm kom, vad som kændes som, riktigt næra, som var ganska intensiv milt sagt. Jag trodde han skulle stiga upp och springa ut, men han var en riktig tuffis!
Nær vi kom hem igen, efter att ha varit borta hela dagen, lagade jag mat åt oss och gav godis åt några trick-or-treat:are. Vadå hemmamamma?
Det var en super fin dag i allt, och han var på gott humør 95% av tiden, så jag var lycklig nær jag somnade!

3 kommentarer:

  1. oj låter kiva..konstit att han int blev räddare av de ändå! :o

    SvaraRadera
  2. ganska heavy set fö en tre-åring :D du va säkert räddare än han då haha :D

    SvaraRadera
  3. Joo, fø sen nær de kommer någo i tvn me "riktiga mænskor" så e de skummelt direkt. han e modig! men de va superroligt!

    SvaraRadera