måndag 14 november 2011

Ett till inlägg om godis

Jag tycker ju om att berätta om godis (Inlägg om svenskt godis), och nu ska ni få höra lite till. Det beror antagligen på att jag äter så förbannat mycket godis, men jag älskar att testa nya grejer.
När jag och Marcus var i Stockholm på sommaren smakade jag på Anthon Bergs Salmiak-mörkchoko, och älskade den (fast den smakade som när vi hemma blandade krossad tyrkisk peber med chokogegga...) och inte förrän nu har jag hittat den igen! Den är så god, med krossade salmiak och lakrits "korn" i. Mmm.

Senast jag var i butiken hittade jag en helt ny grej! Tyrkisk Peber Volcano heter dom, och fastän jag brukar tåla starka grejer sådär någorlunda - Huh, dehär är starka! De är mjuka (!) med starkt i mitten.
Får spara dem till senare...

3 kommentarer:

  1. ja tyckte int alls domdä volcano-karkkina va starka! :o o int goda heller, men ja tryckte nog i mej påsen på en kväll sådä bara haha.

    SvaraRadera
  2. oj chokon låter god! men joo ja smaka av lottas volcanos o håller me henne..du ha blivi känslig där i sverige ;)

    SvaraRadera
  3. haha! kanske ja måst ge dom ett nytt fösök ;)

    SvaraRadera