torsdag 3 november 2011

Bergen dag nio

Både igår och idag har, som jag antog, blivit riktigt slappa. Igår gjorde jag absolut ingenting utom att sova, se på barnfilm och prata. Idag ahr gått i samma banor, men på førmiddagen fick jag før mig att jag skulle vara hurtig och ta en promenad med pojken så att han skulle kunna sova i vagnen. Det gjorde vi, och jag ær så bitter att jag inte tog kameran med mig! Vi gick runt en sjø, som var helt totalt spegelblank, och allting runtomkring speglades i den. Vædret har också varit helt otroligt idag, med solsken och riktigt varma vindar. Så fint! Så somnade pojken, jag gick och handlade, och gick tillbaka hem. Och herregud, jag vet inte nær jag har svettats så mycket senast. Insåg att jag nog inte ær så frisk som jag låtsats, lade mig och sov en timme, och tog det lugnt resten av dagen.
Pojken verkar inte tyckte om tanken att jag ska åka hem imorgon, och ett førslag var att jag helt sonika skulle ta honom med mig. Jag skulle verkligen vilja se Marcus min om jag kom hem med en tre-åring!
Men det ær fint att kænna sig omtyckt, jag har slutat rækna hur många pussar, kramar och fina ord jag får per dag! Kommer nog att sakna dem en hel del.
Imorgon ska jag træffa två småkusiner, och sedan ska jag bara vara med familjen på kvællen, føre jag tar tidig kvæll. På lørdag ær væckningen typ klockan halv fem så det gæller att sova føre det!

Jag har børjat uppfatta en hel del spanska hær faktiskt! På Lottas begæran: barnens mamma ær argentinsk och talar spanska/norska med dem, deras pappa har næstan alltid bott i Norge men talar svenska med sin mamma, så han talar svenska med dem. Och i skola/dagis går allt såklart på norska. Dærav de många språken! Sen førstår dom ju mig utmærkt, eftersom de ær så vana vid svenska. Men sjælva talar nog barnen norska. Ibland slinker det in några svenska ord nær de talar med mig!

2 kommentarer:

  1. ha august fått dagisplats nu då, eller hur ordnar dom de efter att du far? :)

    SvaraRadera
  2. pappa ska stanna hemma dom flesta dagarna, o så ska dom ordna de me hennes arbetsturer... men sen behøver dom nog hitta nån som kan hjælpa ænnu.

    SvaraRadera